Şirket Birleşme Ve Satın Almalarında Hukuki Süreçler Nasıldır?

Kişisel Verilerin İşlenmesi Şartları Nelerdir?
15 Haziran 2020
İş Başvurusu Sırasında Alınan Verilere Yönelik Uygulama
15 Haziran 2020

Şirket Birleşme Ve Satın Almalarında Hukuki Süreçler Nasıldır?

Şirket birleşme ve satın almalarında gerçekleşene süreçler ülkemizdeki şirketler için oldukça önemli ve popüler konular haline gelmiştir. Şirketleri burada bahsetmiş olduğumuz satın alma ve birleşme eylemlerine iten bir çok farklı neden olmakla birlikte başta gelen etkenlerin büyüme ve güç kazanma eyleminin bulunduğu görülmektedir. Ülkemizde genel olarak yükselen eylemin satın almadan daha fazla hisse satma, ortak alma şeklinde gerçekleşmektedir.Şirketlerde satışa gidilen yol farklılık göstermekle beraber, asıl nokta fırsatları değerlendirebilmektir. Önemli olan nokta satış sürecine girmek gibi görünse de, asıl nokta bu süreci başarılı bir şekilde  sonuçlandırmaktır. Şirketlerin kendilerini pazarlamasının hukuken nasıl gerçekleşeceğini bilmesi ve uygun adımları atması bu konuda oldukça büyük bir önem arz etmektedir.Şirketler, “şirket birleşme ve satın almalarında” genel olarak; şirketin satın alma fiyatı, satın alma fiyatının mali kısmı ile ilgilenmektedir. Aslında dikkat edilmesi gereken ve bu konuya hukuki boyut kazandıran noktalar ise, hisse satışlarının nasıl konumlanacağı, satış sonrası ortaklık yapısının nasıl olacağı, azınlık hakları, veto hakkı, rüçhan hakkı ve yönetimde var olma hakkıdır. Bu işlemlerin en doğru şekilde yürümesi için; mali, hukuki ve vergisel anlamda dikkatlice plan yapılması ve adımların atılması gerekmektedir. Hukuki ve mali anlamda profesyonel bir danışmanlık alınması rikslerin minimalize edilmesini sağlayacaktır.Şirket Birleşme ve Satın Almalarında Gerçekleşen Süreç

  1. Şirket satış stratejisinin belirlenmesi
  2. Şirketin bu süreçte kendini şeffaflaştırması
  3. Tanış ve ön görüşme süreci
  4. Finansal kuruluşun ve hukuki danışmanlık alınacak yerin belirlenmesi
  5. Niyet mektubu
  6. Münhasırlık ve gizlilik sözleşmesi
  7. Ticari münazaraların yapılması
  8. Pazarlık, yapılandırma, ortaklık şartları ve satış şartlarının belirlenmesi
  9. Şartları gerekse, Rekabet Kurulu ve SPK onayı
  10. İmzaların atılması
  11. Ana sözleşme değişikliği için genel kurul yapılması
  12. Entegrasyon için gerekli yapılandırmaların yapılması

Oldukça önemli olan bu süreçlerde önerimiz mutlaka profesyonel bir şekilde mali ve hukuki danışmanlık alınmasıdır.

Comments are closed.